waktu kat Malaysia sekarang..

Peminat-peminat Saya

Mein Name ist Nama Baru

My photo
Seorang musafir diatas bumi sang pencipta, mencari & terus mencari erti hidup

sEaRcH Fr0m HeRe

Friday, June 11, 2010

World Cup 2010 - Waka - waka this time 4 AFRICA


Assalammualaikum, holla bloggers.. seperti yang di janjikan entry nie adalah entry khas untuk kejohanan Piala Dunia Fifa 2010.. Satu kejohanan bolassepak yang besar, satu perhimpunan yg besar yg menhimpunkan juara2 disetiap benua mewakili negara masing2..

WC atau Piala Dunia sinonim dengan nama2 besar seperti Brazil, Argentina, Germany, Italy dan France atau Perancis kesemua empat pasukan tersebut pernah merangkul kejuaraan piala dunia.. Walau begitu pasukan2 seperti England, Sepanyol, Belanda / Holland, Uruguay, Mexico dan Afrika Selatan adalah nama2 yg tidak kurang hebatnya sebaris dengan 5 pasukan utama Piala Dunia..

Piala Dunia kali ini diadakan julung kalinya di Afrika Selatan, disertai 32 buah negara dan ia adalah satu2nya peluang bagi pasukan tersebut diatas untuk memenangi kejuaraan Piala Dunia pertama di benua Afrika.

Bagi juara Dunia 5 kali Brazil, mereka seboleh2nya mahu melebarkan rekod kejuaraan dan juga mahu mencipta sejarah pasukan yg telah memenangi Piala Dunia di setiap benua yg dianjurkan kejohanan tersebut..

Bagi pasukan2 underdog seperti Ivory Coast, Serbia dan Algeria, mereka juga semestinya mahu menonjolkan diri ke permainan pentas dunia dengan mempamerkan aksi menarik..

Piala Dunia juga kebiasaannya akan menjadi pentas aksi bagi pemain2 muda untuk menonjol bakat dan kebolehan mereka, dan yang akan menjadikan mereka rebutan kelab2 ternama eropah..

berikut adalah Beberapa komen dan pendapat daripada pengomen2 bola sepak tentang Juara dan jangkaan WC 2010 Afrika kali ini :

Azim Korek : aku sokong SPAIN dan untuk underdog team SERBIA

Amir Abah : Aku sokong Netherland lar.. Van Persie di situ yahhh idop GUNNERS still da best =)

Kak Iqa : I go 4 SPAIN.. player Italy dh tua2 dah sumernyer..huhu

Yana : I go for SPAIN...

Kintong a.k.a Zainul : England lar Bro..

Faiq : erm aku pilih Germany sebab aku die hard fan Ballack tapi sebab Ballack injured, so aku amek The Oranje, Netherland..

Elie : I go for Spain..

Kak Ct-k : tinidad & tobago!!! wahahahahaha (zaman bila nie?? haha) - Minah nie leh teka sure lah Espana kan?? haha

Fazrul : Tentulah Brazill..huhu

Pak Cik Aziz : Brazil lar Samba...

Naufal : erm.. cam biasa cry for me ARGENTINA dan Algeria kowt huhu =)

Kg. Sudin : Argentina n Spain..

Abd. Hadi : France...

Shuk @ bizkut : England lar..ada kembor aku si terry tuh haha =)

Maxcleen clorox : France..

Ok.. stakat tuh jer survey WC 2010 aku nie.. tp nampak sangat lar kan FAV team kali nie ialah Espana, Juara Eropah.. huhu.. apa2 kita tgk sapa yg kena.. opening match malam nie 11 June.. mari raikan bersama =)



No comments: