waktu kat Malaysia sekarang..

Peminat-peminat Saya

Mein Name ist Nama Baru

My photo
Seorang musafir diatas bumi sang pencipta, mencari & terus mencari erti hidup

sEaRcH Fr0m HeRe

Tuesday, June 1, 2010

Arau - KL...penat....


Sejak dr abes Final Exam ritu aku tak balek KL pon dan akhirnya minggu lepas aku blek gak KL, balek sebab nk meraikan walimatul urus kakak sepupuku (Kak Iqa).. Disebabkan hari Jumaat lepas cuti umum hari wesak, so aku pon balek khamis petang menaiki KTM Anatarabandar (Ekspres Senandung Malam).. Hari tuh 1st experienced aku naek Train yg sesak penuh dengan manusia.. Siapa yg menyesakkan train nie?? erm.. rupa2nya train nie sesak dgn dak2 baru matriks huhu..

situasi sardin di dalam train
2 jam lebeyh cam nie...


Naseb lar sesakk tuh xlama mana, kira2 2 jam lebeyh ja, dr ARau ke S.P.. Mula dr SP tuh, dh back to normal cam kebiasaan naek train lar..huhu.. So baki 9-10 jam 2, aq abeskan dengan jalan2 dan tdoq kat dlam train..hee =).. Sampai KL Sentral lebeyh kurang kul 5 pagi, lepak jap kat KL Sentral sementara tggu subuh n tggu Komuter start their operation... Dan Kul 7 pagi lebeyh aku smpai kat umah.. Xlama pastu mak aku dh suruh gerak ke Kepong dh, g tlg preparation tok majlis Sepupu aku tuh..

Hari Jumaat hingga Ahad mmg hari yg memenatkan, walau pun penat tp berbaloi-baloi, sebab happening sangat bila dapat berkumpul sepupu sepapat =)... nanti kenduri Abg Mie n Kak Ct pon cam nie gak yer..huhu =)


from left : atok mama, kek eqa, sedara dr kelantan, mama
n yg paling cute skali my beloved Ma a.k.a Ibu

kak iqa n my beloved ayah

Family PakNgah Konzashah n atok n kek Eqa

dari kiri : Ayah Mie, pak2 boom2 Kek Eqa, Mak anie
arief (anak sedara aku)

Pak2 Boom2 n Kek Eqa's sibling..


Perubahan : Perubahan di Komuter KTM ialah depa dh provide coach khas tok golongan wanita sahaja, so golongan wanita ini akan lebeyh selamat dr gangguan2 sepertti Sex Harassment dan kes ragut.. bagus, so tok LRT dan Monorail pon patot mencontohi usaha KTM..

Nie la perubahan yg aku katakan tuh.. =)


P/s :Aku terkilan sebab aku xdapat jumpa dengan mujahid, dia kata dia ad kat KL,. tp dia kne blek jengka ari Jumaat tu gak, so xdapat lar nk jumpa dia.. =(...

once upon a time =)

Ucapan : Selamat Pengantin Baru tok Kek Eqa a.k.a Kak Iqa a.k.a Norazraini Afiqa dan Abg Izrul Azree, semoga berbahgia sehingga ke anak cucu.. dan bersama2 la kita menjadi warga utara dalam tempoh 2,3 tahun nie wuhahaha.. =)..

nie masa majlis nikah abg izrul dan kak iqa, kak iqa siap
online vid-conference lg ngan member dia kat Melbourne skunk =)
[mengaplikasikan teknologi.. bagus2]

From left : Mama, kak Iqa, Abg Izrul dan yg paling kacak
bergaya malam 2 Abah ( En. Mohd Jamari) hehe =)


2 comments:

Bunga88 said...

one day nak gak lah try naik train..
erm, nice dress yg kak iqa pki kn..

Nama Baru said...

naek jer la.. kne rasa experience 2, best =)