waktu kat Malaysia sekarang..

Peminat-peminat Saya

Mein Name ist Nama Baru

My photo
Seorang musafir diatas bumi sang pencipta, mencari & terus mencari erti hidup

sEaRcH Fr0m HeRe

Wednesday, June 2, 2010

Free Palestin..




Dalam 2-3 hari ini isu serangan tentera Israel Laknatullah terhadap kapal bantuan kemanusiaan sedang hangat dibicarakan, masyarakat dunia telah menyatakan bantahan terhadap tindakan kejam Israel laknatullah itu. Tetapi adakah anda semua terfikir, siapa yg telah menyokong Israel sehinggakan bantuan2 berisiko seperti ini terpaksa dilakukan..

Amerika Syarikat dan Mesir adalah salah satu pihak yg telah membantu Israel menyeksa dan menghapuskan rakyat Palestin. Amerika dengan kuasa veto yg dimilikinya, telah sentiasa berat sebelah di atas segala keputusan yg berkaitan rakyat Palestin. Konon2nya Amerika Syarikat nie mengaku sebagai pengaman dunia, tp cuba lihat kebanyakan keputusan yg diputuskan Amerika, byk di pengaruhi oleh Israel Laknatullah.

Mesir pula sebuah negara Islam, yg mempunyai banyak pusat2 pengajian Islam, sehingga menjadi pusat tumpuan untuk pengajian Islam, mempunyai Syeikh2 dan Ulama2 yg hebat, tetapi Mesir tetap tidak membantu Palestin, malah Mesir telah menutup pintu2 laluan ke Palestin yg melalui negaranya dan juga telah memusnahkan terowong2 yg telah digali oleh org2 Palestin untuk membawa bekalan keperluan kepada rakyat2 Palestin. Sikap pemimpin Mesir yg lebih takutkan Israel Laknatullah daripada balasan azab Allah swt. telah mengakibatkan program bantuan kemanusiaan seperti kapal bantuan kemanusiaan ini dianjurkan.

Mesir dan negara2 Islam yg laen haruslah memutuskan segala hubungan dengan Israel dan harus terus membantu rakyat2 Palestin didalam usaha mereka untuk merdekakan negara mereka...

No comments: