waktu kat Malaysia sekarang..

Peminat-peminat Saya

Mein Name ist Nama Baru

My photo
Seorang musafir diatas bumi sang pencipta, mencari & terus mencari erti hidup

sEaRcH Fr0m HeRe

Thursday, September 2, 2010

Ke arah pembangunan dan kemajuan kampus..

sem nie GEMPAR!!! pasal UiTM Perlis akan jadi Full Flash University..(harap2 betol lar spelling nie yer).. byk pendapat dan komen2 yg +ve dan -ve tentang perkara tuh...

seperti biasa, apa2 yg terjadi, ad prons n cons nyer.. dan byk komen2 -ve yg diterima berpunca daripada ketidaksetujuan student bila dgr kata UiTM Perlis akan ada konvo nyer sendiri.. byk yg membantah kerana merasakan ia akan mematikan feel Konvokesyen itu sendiri..

Yupp.. bg aku.. aku setuju.. konvo di Kampus Shah Alam lebeh bermakna, dan ia ad sentimental valuenyer sendiri compare konvo di Kampus Arau, tp apa nak buat, klu dah itu takdirnya.. kita patot akur, dan byk juga pro nyer.. seperti mengurangkan kesesakan di UiTM Shah Alam dan memudahkan Ibubapa supaya tak yah park kereta jauh2...huhu

Pape pon sbg student aku akur jer lar.. janji transkrip yg aku dapat tu sah dan boleh dibuatkan modal untuk aku meneruskan kerjaya aku di masa kelak..

Tutup citer pasal isu konvo, jom beralih ke isu full flash U td.. erm antara prons nyer ialah, lepas nie, Kampus Arau tidak perlu lagi bergantung dengan Kampus Induk di Shah Alam, Kampus Arau akan directly connect ke KPT(Kem. Pengajian Tinggi).. Jadi ini akan lebeyh memberi manfaat kepada Kampus Arau, bilamana pembangunan Kampus akan menjadi lebeyh pesat..

Diharap bila berubah status ke full flash U.. UiTM Perlis akan terus berubah menjadi lebeyh baek, percekapkan perkhidmatan yg sedia ada.. dan pastikan hak2 dan kebajikan pelajar di jaga dengan baek nyer..

MPP UiTM Perlis harus lebeyh Independent, lebeyh aktif dan agresif dalam menganjurkan aktiviti2 yg bermanfaat.. Kelab2 dan persatuan harus di beri ruang untuk mereka memaenkan peranan mereka..

Unit pengurusan NR(non-resident) harus lebeyh peka masalah NR, seperti kekerapan bas, keselamatan pelajar2 diluar...

Kampus Arau juga perlukan open talk @ diskusi umum dalam mengenalpasti masalah pelajar, dan perkara ini sangat penting, kerana setakat ini saluran aduan dan cadangan nampak maseh tidak jelas...

Diharap UiTM Arau akan berubah menjadi lebeyh baek dari sekarang.. sy Chenta UiTM =)

di bawah nie adalah link di mana semakan sidang konvokesyen uitm seluruh malaysia..


2 comments:

Pakarkenduri said...

ko kene terima hakikat bahawa ko konvo kt uitm perlis..
tp ak taw..ko syg kan araustralia

Nama Baru said...

ahahahhaha.. xpalar wa... nk wat cam ne dh terpaksa menerima kenyataan yg pedih tuh... aduhhh... :( huhu